Numer oferty: StPr/25/0333
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Szkolna 3, 59-930 Pieńsk, powiat: zgorzelecki, woj: dolnośląskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1.Prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawami o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz innymi właściwymi przepisami, polegającymi na:
a) zorganizowaniu, sporządzaniu, przyjmowaniu, archiwizowaniu i kontrolowaniu pod względem formalno-rachunkowym dokumentów w sposób zapewniający: właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia zakładu budżetowego;
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający: terminowemu przekazywaniu rzetelnych informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki;
2. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) dysponowaniu środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami;
b) zapewnieniu pod względem finansowym oraz formalno-rachunkowym prawidłowości zawieranych umów;
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych;
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych;
e) opracowywaniu projektów planów finansowych budżetu;
f) opracowywaniu planów zakupów na rok budżetowy;
g) opracowywaniu dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym
h) kwalifikowaniu dowodów księgowych według podziałów kwalifikacji budżetowej;
i) prowadzeniu księgowości syntetycznej i analitycznej, księgowości rozrachunków trwałych, przedmiotów niematerialnych w użytkowaniu, księgowości analitycznej remontów;
k) uzgadnianie sald z dłużnikami i wierzycielami;
l) pilnowaniu prawidłowego obiegu dokumentów i dyspozycji rodzących konkretne skutki finansowo-ekonomiczne;
m) przestrzeganie zasad celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi
z uwzględnieniem reguły uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
n) naliczaniu i odprowadzaniu należności podatkowej i opłat zgodnie z prawem;
o) sporządzaniu okresowych sprawozdań finansowych;
3. Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i wstępna kontrola legalności dokumentów przekładanych do księgowania w powiązaniu ich z planami finansowymi oraz właściwym gospodarowaniem powierzonych mieniem Żłobka Publicznego;
a) przeciwdziałanie naruszaniu przepisów o dyscyplinie finansów publicznych;
b) współudział w kontrolach problemowych realizowanych na wniosek Dyrektora.
4. Opracowanie planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonania budżetów, sprawozdań
z wykonania planów finansowych oraz analiz okresowych z wykorzystaniem środków
i prognozowanych zmian w roku budżetowym, fachowe doradztwo, instruktaż w zakresie planowania, szczególnie w przygotowaniu niezbędnych danych do sporządzania wniosku budżetowego do projektu planu finansowego.
5. Rozliczanie dofinansowania z ZUS obsługa programu Rejestru Żłobków;
6. Obsługa księgowa ZFŚS;
7. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących przeprowadzenia rachunkowości, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania jednostki.
8.Prowadzenie spraw płacowych i księgowych placówki:
- sporządzanie listy płac w systemie płacowym;
- naliczanie zasiłków chorobowych, macierzyńskich i innych płatnych ze środków ZUS;
- sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących wynagradzania i inne;
- sporządzanie deklaracji oraz pozostałych wymaganych prawem dokumentów ZUS;
- przygotowanie danych do sporządzania przelewów płacowych;
- sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych do Urzędu Skarbowego;
- dekretowanie oraz księgowanie dokumentów księgowych placówki;
- prowadzenie obrotów bezgotówkowych/sporządzanie przelewów;
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych
9. Wykonywanie innych, nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych, wydanych przez dyrektora jednostki, należą do kompetencji głównego księgowego;
PROCEDURA KONKURSOWA:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Żłobku Publicznym w Pieńsku w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Pieńsk ul. Bolesławiecka 29 w terminie do dnia 01 lipca 2025 r. do godz. 15.00 .
więcej informacji na stronie :
https://piensk.bip.net.pl/kategorie/361-rok-2025/artykuly/2521-przedluzenie-naboru-dyrektor-zlobka-publicznego-w-piensku-oglasza-nabor-na-wolne-stanowisko-glowny-ksiegowy-1-etat?lang=PL
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 02.07.2025
Data zakończenia: 01.07.2026
Wynagrodzenie brutto: od 7 000 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: główny księgowy
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Zawody:
- Główny księgowy (wymagany staż - lata: 3)
Wykształcenie:
- średnie zawodowe, ekonomiczne
- wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne, kierunek: ekonomia
- pomaturalne/policealne
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: wykształcenie : ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości, wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów, staż pracy: min. 3-letnie doświadczenie w księgowości (wykształcenie wyższe) lub 6-letnie doświadczenie w księgowości ( wykształcenie średnie), wiedza specjalistyczna/umiejętności: znajomość ustawy o rachunkowości, znajomość przepisów ordynacji podatkowej, znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: ŻŁOBEK PUBLICZNY W PIEŃSKU
NIP: 6152077922
REGON: 452441935
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Szkolna 3, 59-930 Pieńsk, powiat: zgorzelecki, woj: dolnośląskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Barbara Janik
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: więcej informacji na stronie :
https://piensk.bip.net.pl/kategorie/361-rok-2025/artykuly/2521-przedluzenie-naboru-dyrektor-zlobka-publicznego-w-piensku-oglasza-nabor-na-wolne-stanowisko-glowny-ksiegowy-1-etat?lang=PL
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, Termin: do dnia 01.07.2025r.