Data ważności ogłoszenia: 8 grudnia 2025 (poniedziałek)

Stanowisko ds. finansowo-księgowych w biurze aktywności społecznej (nr 2579) - Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Data dodania: 2025-11-28
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy
Pracodawca: URZĄD MIASTA BYDGOSZCZY
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/2579

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Dworcowa 3, 85-009 Bydgoszcz, powiat: m. Bydgoszcz, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: OGŁOSZENIE O NABORZE NR 72/2025 opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bydgoszczy (www.bip.um.bydgoszcz.pl) w dniu 28 listopada 2025 r.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje przede wszystkim:
- przygotowywanie i opracowywanie umów i zamówień związanych z działalnością Biura; opracowywanie projektów budżetu, planów finansowych, wniosków o zmiany w uchwale budżetowej; prowadzenie sprawozdawczości finansowej w zakresie wymaganym przepisami; obsługa wydatków i prowadzenie bieżącego rejestru wydatków finansowych w zakresie funkcjonowania Biura; prowadzenie rejestru umów i zamówień; prowadzenie konkursów i rozliczanie dotacji udzielanych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; udział w pozyskiwaniu i rozliczaniu zewnętrznych źródeł finansowania działań BAS; doradztwo merytoryczne w zakresie tworzenia i prowadzenia organizacji pozarządowych; udział we wdrażaniu miejskiej polityki senioralnej w ramach działania Centrum Seniorów Dworcowa 3.

Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
- liczne kontakty telefoniczne i bezpośrednie z klientem zewnętrznym na terenie całego Miasta i województwa oraz z pracownikami Urzędu Miasta Bydgoszczy,
- praca przy komputerze,
- wyjazdy służbowe według potrzeb,
- pomieszczenie przy ul. Dworcowa 3 w Centrum Seniorów na I piętrze w budynku z windą.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w październiku 2025 r. nie wyniósł 6 %.

Urząd Miasta Bydgoszczy oferuje:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- dodatek za wysługę lat w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (trzynastka),
- bogaty pakiet socjalny, również dla Twoich najbliższych (m.in. dofinansowanie wczasów),
- możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia,
- stabilną pracę w gronie profesjonalistów,
- możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji poprzez szkolenia służbowe.

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 15.12.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 666 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali specjaliści do spraw księgowości i rachunkowości
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia:
  • obsługa komputera MS OFFICE

Wymagania pożądane

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
a/ niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie zawodowe w obszarze:
- finansów publicznych, lub
- rachunkowości, lub
- budżetowania projektów, lub
- obsługi finansowo-księgowej jednostki sektora finansów publicznych,
- umiejętność obsługi komputera oraz pakietu MS Office (Word, Excel),
- znajomość:
- ustawę o finansach publicznych,
- ustawę o rachunkowości,
- Prawo zamówień publicznych,
- ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- ustawę o samorządzie gminnym,
- obywatelstwo polskie,
a także mieć pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
b/ dodatkowe:
- preferowane kierunki studiów wyższych lub podyplomowych: ekonomia lub finanse i rachunkowość lub administracja publiczna lub zarządzanie.
- doświadczenie w pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub instytucji publicznej,
- umiejętność redagowania i opracowywania dokumentów finansowych (umowy, wnioski, zestawienia, sprawozdania),
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i uczestnictwa w szkoleniach branżowych,
- znajomość zasad rozliczania i sprawozdawczości projektów finansowanych ze środków zewnętrznych (np. fundusze UE, granty krajowe),
- praktyczna znajomość systemów (SIDAS, PLZ, OTAGO, Witkac.pl),
- doświadczenie w przygotowywaniu budżetów i planów finansowych, w tym wniosków o zmiany w uchwale budżetowej,
- umiejętność współpracy z organizacjami pozarządowymi i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego,
- znajomość zasad funkcjonowania miejskich programów społecznych oraz projektów senioralnych,
- wysoka kultura osobista i odpowiedzialność zawodowa,
- dokładność, rzetelność i dbałość o szczegóły w realizacji zadań,
- umiejętność pracy samodzielnej oraz skutecznej współpracy w zespole,
- dobra organizacja pracy własnej, terminowość i umiejętność ustalania priorytetów,
- analityczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów,
- komunikatywność oraz zdolność do jasnego i rzeczowego formułowania wypowiedzi, również w formie pisemnej,
- odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu,
- zaangażowanie w realizację zadań publicznych i identyfikacja z misją jednostki.

Oferta pracy przeznaczona również dla osób posiadających stopień niepełnosprawności.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: URZĄD MIASTA BYDGOSZCZY
NIP: 1020000759
REGON: 000596375
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz, powiat: m. Bydgoszcz, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Oczekujemy na Państwa pisemne zgłoszenia zawierające:
- list motywacyjny,
- życiorys /CV/ z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopię dyplomu i innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
- oryginalny kwestionariusz osobowy (druk kwestionariusza można pobrać w Referacie Kadr, na parterze w Ratuszu pok. 10, 11 lub ze strony internetowej: www.bip.um.bydgoszcz.pl),
- oświadczenie kandydata, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.U.UE.L.2016.119.1,
- wskazane referencje dotychczasowych pracodawców.

Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Miasta Bydgoszczy na parterze w Ratuszu pok. 4 A lub przesłać pocztą na adres: Prezydent Miasta Bydgoszczy ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz,

w terminie do dnia 8 grudnia 2025 r.

z dopiskiem na kopercie: Nabór na stanowisko ds. finansowo-księgowych w Biurze Aktywności Społecznej Urzędu Miasta Bydgoszczy - ogłoszenie nr 72/2025.

O zachowaniu terminu decyduje odpowiednio data wpływu do Urzędu lub data stempla pocztowego.

Z kandydatem wyłonionym w drodze konkurencji zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony,
a w przypadku braku zastrzeżeń po upływie tego okresu zostanie zawarta kolejna umowa.

Uwaga:
1. Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
3. Kandydaci, których dokumenty spełniają wymogi formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie testu lub rozmowy kwalifikacyjnej.
4. W Urzędzie Miasta Bydgoszczy wdrożona została wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bydgoszczy i na stronie
https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/1094871/Zarzadzenie-533_2024
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta

opublikowano: 2025-11-28
ostatnia aktualizacja: 2025-12-05
Komentarze
Polityka Prywatności