Numer oferty: StPr/25/1839
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Rynek Staromiejski 6, 87-100 Toruń, powiat: m. Toruń, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: II. Zakres zadań obejmuje w szczególności:
1. zarządzanie Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu (zwanym dalej w treści ogłoszenia: CKDA oraz instytucją) zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i statutem CKDA oraz wykonywanie obowiązków wynikających z umowy zawartej z organizatorem i programem działania CKDA z należytą starannością, zapewniając zrealizowanie przez instytucję zaplanowanej działalności programowej, finansowej, organizacyjnej i inwestycyjnej;
2. podejmowanie działań w celu:
3. poszerzania oferty merytorycznej instytucji,
4. rozwoju instytucji,
5. pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na działalność instytucji,
6. racjonalne gospodarowanie mieniem instytucji,
7. monitorowanie i nadzorowanie sytuacji finansowej instytucji w celu uniknięcia pogorszenia wyniku finansowego w danym roku względem roku poprzedniego,
8. współpraca ze środowiskami artystycznymi,
9. podejmowanie przedsięwzięć edukacyjno-artystycznych dla mieszkańców Torunia,
10. promowanie miasta Toruń,
11. prowadzenie atrakcyjnej dla widza działalności artystycznej;
Zakres obowiązków zawarty został w zarządzeniu nr 333 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.11.2025 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu dostępnym na stronie https://bip.torun.pl/oferta-pracy/61329/dyrektor-centrum-kultury-dwor-artusa-w-toruniu
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.01.2026
Wynagrodzenie brutto: 5 880 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali dyrektorzy generalni i zarządzający
Typ propozycji: praca stała, praca w wolne dni
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: [Umiejętność 1] : Szczegółowe wymagania zawarte zostały w zarządzeniu nr 333 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.11.2025 r.
I. Od kandydatów oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe II stopnia (preferowane z zakresu nauk ekonomicznych i/ lub zarządzania),
2) co najmniej 5-letnie udokumentowane doświadczenie, w tym 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarzadzania lub współzarządzania instytucją kultury
przez doświadczenie zawodowe rozumie się: staż pracy na podstawie umowy o pracę, okres prowadzenia własnej działalności gospodarczej lub okres wykonywania działalności na podstawie umów cywilnoprawnych lub kontraktów menadżerskich;
2. Umiejętności i kompetencje
1) znajomość przepisów prawnych w zakresie niezbędnym dla prowadzenia i zarządzania gminną instytucją kultury oraz znajomość specyfiki pracy w instytucji kultury,
2) udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych zrealizowanych przez kandydata w okresie ostatnich 5 lat, w tym minimum jednego, którego łączny budżet przekroczył kwotę 500 000 zł.,
3) umiejętność zarządzania gminną instytucją kultury oraz doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
4) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku dyrektora Centrum Kultury Dwór Artusa,
5) gotowość do pracy w wymiarze pełnego etatu na umowę o pracę i dyspozycyjność.
3. Dodatkowym atutem będzie wymagania dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu nauk humanistycznych,
2) znajomość w mowie i piśmie co najmniej jednego języka obcego (preferowany język angielski),
3) doświadczenie w pozyskiwaniu środków na realizację projektów kulturalnych,
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: URZĄD MIASTA TORUNIA
NIP: 9562288703
REGON: 000596903
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Wały Gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, powiat: m. Toruń, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Katarzyna Nowaczyk
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: III. Dokumenty wymagane:
1. autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu na okres czterech lat, (tj. lata 2026 2029) uwzględniający w szczególności:
1) opis działalności Centrum Kultury Dwór Artusa jako instytucji kreującej działania artystyczne na najwyższym poziomie, uwzględniając ogólnopolskie i europejskie trendy kulturotwórcze;
2) opis działalności Centrum Kultury Dwór Artusa mającej na celu rozwój kulturalny, edukację kulturalną mieszkańców Torunia oraz gości miasta, prowadzonej w oparciu o zasoby pozostające w zarządzie CK Dwór Artusa, tj.:
- Dworze Artusa, ul. Rynek Staromiejski 6,
- Fili Domu Muz Podgórz, ul. Poznańska 52,
Opis powinien zawierać zróżnicowane działania dostosowane do potrzeb różnych grup społecznych i wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób, które ukończyły 60 rok życia. Proponowany program powinien uwzględniać nowe rozwiązania w łączeniu kultury z innymi aktywnościami spędzania czasu wolnego.
3) opis realizacji cyklicznych imprez realizowanych przez instytucję takich, jak:
- Toruński Festiwal Książki,
- Ogólnopolski Konkurs Poetycki O liść konwalii im. Zbigniewa Herberta;
- Artus Festiwal,
Organizator oczekuje, że kandydat na dyrektora po zapoznaniu się z programem dotychczasowych edycji wymienionych imprez przedstawi propozycje ich rozbudowy o nowe działania.
4) propozycje wraz z opisem dwóch nowych projektów kulturalnych zawierający informację o ich planowanym terminie oraz elementach składowych takich jak: idea przedsięwzięcia, program, itp.;
5) opis sposobów promocji Instytucji oraz realizowanej przez nią działalności merytorycznej w poszczególnych latach realizacji zamówienia, wraz z listą planowanych działań promocyjnych;
6) plan pozyskiwania środków finansowych na rozwój działalności instytucji, w tymmodernizację infrastruktury i działalność artystyczną oraz edukacyjno-kulturalną instytucji zawierający listę działań planowanych w celu pozyskania środków zewnętrznych, ze źródeł innych niż środki finansowe Gminy Miasta Toruń i powiązanych jednostek organizacyjnych.
2. motywacja przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora CKDA,
3. życiorys zawierający szczegółowy opis: dotychczasowej drogi zawodowej, posiadanego wykształcenia i kwalifikacji, stażu pracy opatrzony klauzulą wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zwartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu przez Urząd Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, zgodnie z załączoną klauzulą informacyjną;
4. kopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie;
5. kopie dokumentów potwierdzające co najmniej 5-letnie doświadczenie, w tym 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarzadzania lub współzarządzania instytucją kultury;
6. wykaz zrealizowanych projektów kulturalnych;
7. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8. oświadczenia kandydata, że nie był karany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne ani postępowanie karno - skarbowe;
9. opinie, referencje i/lub zakresy czynności z poprzednich miejsc pracy (dokumenty dodatkowe nieobligatoryjne),
10. oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 1484);
11. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
12. oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną zawartą w ogłoszeniu;
13. w przypadku cudzoziemca dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2024 r., poz. 1556)
Przed podjęciem zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedstawienia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, wystawionego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed rozpoczęciem pracy.
IV. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych dokumenty dodatkowe:
1. dokumenty potwierdzające wykształcenie z zakresu nauk humanistycznych,
2. dokumenty potwierdzające znajomość języka obcego,
3. kopie dokumentów lub oświadczenie kandydata potwierdzające doświadczenie w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych.
Komisja może żądać przedstawienia oryginałów dokumentów do wglądu oraz dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.
Wszystkie strony oferty złożonej przez kandydata muszą być opatrzone jego własnoręcznym czytelnym podpisem, a strony ponumerowane.
Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski.
O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
VI. Tryb przeprowadzenia naboru:
1. termin składania ofert: do dnia 19.12.2025 r. w godzinach pracy urzędu,
2. zgłoszenia należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: Konkurs na stanowisko dyrektora Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu,
3. ofertę należy złożyć albo przesłać przesyłką pocztową lub kurierską na adres: Urząd Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń,
4. za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu przesyłki do tut. Urzędu,
5. o spełnianiu wymogów formalnych i zakwalifikowaniu się do dalszego etapu postępowania kandydaci będą informowani telefonicznie lub drogą elektroniczną na podany adres e-mail,
6. zgłoszenia, które wpłyną po wyznaczonym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta