Numer oferty: StPr/25/0653
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Rynek 1, 87-320 Górzno, powiat: brodnicki, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Górzno oraz
realizacji przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach a w szczególności:
a) stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
b) prowadzenie ewidencji bezodpływowych zbiorników na nieczystości płynne, przydomowych oczyszczalni ścieków, ewidencja umów o odbiór odpadów komunalnych i nieczystości płynnych,
c) prowadzenie ewidencji opłat przy pomocy oprogramowania komputerowego,
d) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie naliczania opłat za gospodarowanie odpadami,
e) weryfikacja złożonych deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f) przygotowywanie decyzji ustalającej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji,
g) przygotowanie projektów odpowiedzi w sprawach merytorycznych, skarg i wniosków w zakresie prowadzonych zadań,
h) prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej całokształtu spraw wynikających z zakresu czynności,
i) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłatach bądź stwierdzających stan zaległości,
j) opracowywanie dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz stała ich weryfikacja,
k) współpraca z właściwą komórką organizacyjną w realizacji zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz innych przepisów porządkowo sanitarnych,
l) przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
m) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
n) kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w świetle obowiązującego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Górzno, w szczególności:
kontrole terenowe w zakresie zgodności złożonych deklaracji ze stanem faktycznym,
kontrole realizacji umowy przez wykonawcę świadczącego usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,
ewidencja i kontrola nieruchomości niezamieszkałych nie włączonych do systemu gminnego, w zakresie posiadanych aktualnych umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z firmą wywozową działającą na terenie Miasta i Gminy Górzno,
kontrole częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych,
o) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
p) planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami,
q) prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej wśród mieszkańców,
r) opracowywanie wniosków i współdziałanie z odpowiednimi komórkami w Urzędzie w ich opracowaniu w celu pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych,
s) przygotowywanie informacji wynikających z prowadzonego zakresu do umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
t) lokalizowanie i działania zmierzające do likwidacji dzikich wysypisk.
2. Realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru zagospodarowania odpadów komunalnych.
3. Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
4. W zakresie rolnictwa, łowiectwa i leśnictwa:
a) współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawienia się chorób, szkodników i chwastów w uprawach i nasadzeniach,
b) wydawanie zezwoleń na uprawę maku, konopi oraz prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń,
c) wydawanie opinii w sprawach rocznych planów łowieckich sporządzanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
d) podawanie do wiadomości publicznej (BIP) terminu rozpoczęcia i zakończenia polowania zbiorowego,
e) zawiadamianie dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza albo zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego,
f) realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach,
g) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt rzeźnych oraz inspekcji weterynaryjnej,
h) sprawowanie administracji i wykonywanie zadań z zakresu prawa łowieckiego,
i) współdziałanie z zarządcą obwodów łowieckich w zagospodarowaniu łowieckim obszarów Gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie,
j) zwalczanie skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie.
5. Współpraca z organizacjami rolniczymi w zakresie wspomagania ich działalności i inicjowanie wspólnych przedsięwzięć.
6.Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi i miejscami pamięci.
7.Inne zadania zlecone przez Burmistrza, Sekretarza Miasta i Gminy oraz Kierownika Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.03.2026
Data zakończenia: 31.08.2026
Wynagrodzenie brutto: od 4 806 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: specjalista administracji publicznej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: NIEZBĘDNE WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOWI na stanowisku ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska może być zatrudniona
osoba, która:
1) ma obywatelstwo polskie,
2) pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5) posiada wykształcenie wyższe,
6) posiada co najmniej dwuletni staż pracy,
7) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
WYMAGANIA DODATKOWE:
1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu ustaw: o samorządzie gminnym, kodeks
postępowania administracyjnego, ustawa o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach, ustawa Prawo ochrony środowiska, ustawa o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami.
2. Wysoka kultura osobista, obowiązkowość, rzetelność, dyspozycyjność,
komunikatywność, dobra organizacja pracy, otwartość na nowe rozwiązania,
umiejętność analizy i syntezy informacji, kreatywność, samodzielność.
3. Umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres.
4. Znajomość obsługi komputera.
5. Prawo jazdy kat. B.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Godz. pracy pn, śr., czw. , pt 7:15-15:30, wt 8:00-16:00
Umowa na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Urząd Miasta i Gminy Górzno
NIP: 8741287080
REGON: 000528876
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Adres www: www.gorzno.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Rynek 1, 87-320 Górzno, powiat: brodnicki, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Agnieszka Jasińska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
5. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
6. kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach,
uprawnieniach jeżeli kandydat takie posiada, w tym kserokopia prawa jazdy,
7. własnoręcznie podpisane oświadczenie:
- stwierdzające, że ma obywatelstwo polskie, posiada pełną zdolność do czynności
prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- o niekaralności za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyśle
przestępstwo skarbowe,
- o braku przeciwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku objętym naborem,
8. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.
2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r.,
poz. 530 z późn.zm.) jest obowiązanych do złożenia kopii dokumentu
potwierdzającego niepełnosprawność,
9. podpisana klauzula o ochronie danych osobowych
Wzór kwestionariusza oraz oświadczeń, które są wymagane podczas składania ofert do pobrania na
stronie internetowej bip.gorzno.pl (Ogłoszenia o naborze) oraz w wersji papierowej w sekretariacie
Urzędu Miasta i Gminy w Górznie (pokój Nr 9)
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny - Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonych kopertach
z dopiskiem: Nabór na stanowisko ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska
w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Górzno (pokój Nr 9) w godzinach pracy Urzędu Miasta
i Gminy Górzno lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Górzno, ul.
Rynek 1, 87-320 Górzno z dopiskiem: Nabór na stanowisko ds. gospodarki odpadami i ochrony
środowiska.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do dnia 30 grudnia 2025r. Dokumenty aplikacyjne,
które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną do Urzędu po wyżej
określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy
przechodzą do II etapu postępowania konkursowego powiadomieni zostaną za pośrednictwem poczty
e-mail lub telefonicznie o terminie spotkania.