InternetBeta 2009

Strona www: internetbeta.pl/
Dział: dla maturzysty, edukacja, Rzeszów, Studia

Już 23 września 2009 roku Rzeszów stanie się stolicą internetową Polski. Tego dnia rozpoczyna się InternetBeta2009, pierwsza i zarazem największa interdyscyplinarna konferencja w Polsce, mająca na celu wymianę myśli, opinii i doświadczeń dotyczących najnowszych, dominujących trendów w Internecie oraz możliwych kierunków rozwoju sieci. Organizatorem jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.


Do stolicy Podkarpacia zjadą właściciele i menedżerowie największych polskich serwisów internetowych, socjologowie, psychologowie, informatycy, specjaliści, a nawet politycy. W czasie trzech dni konferencji będzie można usłyszeć ponad 60 wystąpień na temat stanu obecnego i perspektyw rozwoju sieci. Wśród gości można znaleźć posła PO i zarazem Blogera Janusza Palikota, przedstawicieli jednej z najbardziej utytułowanych agencji interaktywnych świata: Fantasy-Interactive czy wybitnych polskich socjologów i medioznawców, takich jak prof. Tomasz Goban-Klas, prof. Kazimierz Krzysztofek czy prof. Tomasz Szlendak.

W Polsce mamy bardzo dużo interesujących imprez związanych z siecią, jednak każda z nich jest adresowana do innego grona odbiorców: właścicieli i menedżerów największych polskich firm internetowych, pracowników agencji interaktywnych, socjologów, psychologów, politologów, programistów… Brak jest jednak imprezy, która zbierze w jednym miejscu przedstawicieli różnych środowisk. I tak narodził się pomysł na konferencję InternetBeta. A dlaczego „beta”? Bo Internet cały czas się rozwija i chcemy analizować nie tylko stan obecny, lecz przede wszystkim odkrywać przyszłe trendy z różnych perspektyw – mówi Mateusz Tułecki, pracownik Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, pomysłodawca i koordynator konferencji InternetBeta 2009.

Chociaż wstęp na konferencje jest płatny, organizatorzy przewidzieli bezpłatne wejściówki na wybrane sesje konferencji dla studentów z Rzeszowa i całego regionu. Wystarczy się skontaktować z organizatorami przez formularz na stronie imprezy: http://internetbeta.pl/.

InternetBeta 2009
jest kolejną inicjatywą Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania związanej z dynamicznie rozwijającym się Internetem. Warto przywołać choćby, cieszące się ogromnym zainteresowaniem w świecie „sieciowców” otwarte spotkania – X-RAII, na których gościli już między innymi twórca i właściciel serwisu Fotka.pl Rafał Agnieszczak, czy szef i twórca serwisu Goldenline.pl Mariusz Gralewski. To na WSIiZie powstał RAII (Rzeszowska Akademia Innowacji Internetowych), czyli pierwsze studia w Polsce z zakresu zarządzania projektami internetowymi i marketingu interaktywnego.

Szczegółowe informacje wraz z programem i listą gości dostępne są na stronie http://www.internetbeta.pl/



Program konferencji

Środa, 23 września 2009
09.50-10.00: Uroczyste rozpoczęcie konferencji z udziałem Władz Uczelni oraz Prezydenta Miasta Rzeszowa - Tadeusza Ferenca 10.00-10.30: Jon McLoone (Wolfram Research), "Wolfram|Alpha: Bringing computational knowledge to the internet"
10.30-11.00: Fridolin Wild (Open University UK), „Science 2.0”
11.00-11.30: Daniel Berqvist, Daniel Lindkvist (Fantasy-Interactive), “An inside look at Fi, one of the worlds top agencies”
11.30-11.45: przerwa kawowa
11.45-12.15 Ernst-Jan Pfauth, „Internet is the new LSD”
12.15-12.40: Andrzej Garapich, Sławomir Pliszka (PBI), „Prywatność, własny wizerunek i relacje rodzinne w przestrzeni social media”
12.40-13.10: Dominik Kaznowski (Nasza-Klasa), „Segmentacja użytkowników serwisów społecznościowych w Polsce”
13.10-13.40: Paweł Tkaczyk (Agencja Reklamowa MIDEA), „Ja znam Pawła, ale czy Paweł zna mnie? O reputacji w sieci”
13.40-14.30: przerwa obiadowa
14.30-15.10: Janusz Palikot (PO), „Rola Internetu w debacie publicznej”
15.10-15.35: Jarosław Sobolewski (IAB Polska), „Szanse i zagrożenia dla rozwoju branży internetowej w Polsce”
15.35-16.00: Arkadiusz Osiak (Money.pl), „Inwestowanie w Internet - Gorączka złota czy gorące głowy”
16.00-16.25: Artur Zawadzki (GEMIUS SA), „Polska na internetowej mapie Europy”
16.25-16.40: przerwa kawowa
16.40-17.10: Łukasz Kowalik (Intel), „Prawo Moora i marketing rzeczy niewidzialnych”
17.10-17.40: Jacek Gadzinowski (Momentum Worldwide), „Katalizatory komunikacyjnego przewrotu”
17.40-18.10: Tomasz Szlendak (UMK w Toruniu), „Tygiel super-bodźców. Czy seks w sieci wyrządzi krzywdę seksowi poza nią?"

Czwartek, 24 września 2009

SESJA PIERWSZA:

10.00-10.30: Kazimierz Krzysztofek (Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie), „Internet i hiperspołeczeństwo”
10.30-11.00: Tomasz Goban-Klas (Uniwersytet Jagielloński), „Internet jako paradoks”
11.00-11.30: Bogusław Kwarciak (OpusB, Uniwersytet Jagielloński), „Jak Homo Sapiens został przygotowany do weryfikacji informacji w sieci www”
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-12.20: Mariusz Wesołowski (Allegro), „Społeczność w sieć uwikłana”
12.20-12.50: Marcin Jagodziński (GG Network SA), „Tu i teraz: Real-Time Web”
12.50-13.20: Marta Klimowicz (Biznes 2.0), „Co w Internecie znaleźliby klasycy socjologii?”
13.20-14.20: przerwa obiadowa
14.20-14.50: Dominik Batorski (Uniwersytet Warszawski), Trendy w korzystaniu z Internetu i jego konsekwencje dla użytkowników. Diagnoza 2003-2009
14.50-15.20: Arvind Juneja (GoldenLine), „Aspołeczne web 2.0, czyli jak łatwo można zmarnować potencjał social media”
15:20-15.50: Jakub Filipowski, Adam Zygadlewicz (Netguru), „Narzędzia Web 2.0 jako broń masowego społecznego uświadamiania”
15.50-16.10: przerwa kawowa
16.10-16.40: Grzegorz Skuza (Agencja Reklamy Eura7), „Biznes – Nauka – Polityka: co może je łączyć w Internecie?”
16.40-17.10: Tomasz Sawicki (Freshmail, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), „Systemowa rewolucja social media”
17.10-17.40: Barbara Przywara, Paweł Przywara (Wyższa Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), „Między IV a V władzą - dziennikarze a blogerzy”

SESJA DRUGA:

10.00-10.30: Artur Kurasiński (Revolver Interactive), „Polska Dolina Krzemowa - utopia czy konieczność?”
10.30-11.00: Rafał Han (Han Bright), „Innowacyjne projekty internetowe dla dzieci 2-9 lat na przykładzie Ciufcia.pl”
11.00-11.30: Agnieszka Karp (CzasDzieci.pl), „Dziecko w Internecie – profil, etyka, skuteczna promocja”
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-12.20: Rafał Styczeń (FII SA), „Inwestowanie w Internecie - wróżenie z fusów czy przemyślane decyzje”
12:20-12.50: Małgorzata Naglak (PARP), „Dot@cje dla e-biznesu”
12.50-13.20: Arkadiusz Hajduk (Smava), „Pożyczki między ludźmi - jak to się robi?”
13.20-14.20: przerwa obiadowa
14.20-14.50: Tomasz Karwatka (Idecato), „eCommerce. Nowe i stare kanały sprzedaży”
14.50-15.20: Marcin Bosacki (InPost), „Projekt 01 - doświadczenia z pre-launchu usługi Paczkomaty 24/7”
15.20-15.50: Michał Chrzanowski (Inquisio), „Zaufanie w handlu internetowym”
15.50-16.10: przerwa kawowa
16.10-16.40: Szymon Szymczyk (Empathy Interactive), „Nowoczesne aplikacje sieciowe - narzędzia usprawniające komunikację organizacji”
16.40-17.10: Ewa Sobula (Inquisio), „Wsparcie analityczne e-commerce”
17.10-17.40: Monika Rosińska (Empathy Interactive), „Czy twój system jest bezpieczny?”

SESJA TRZECIA:

10.00-10.30: Piotr Długi (Cafe News SA), „Program lojalnościowy dla mediów - czyli jak zwiększyć czytelnictwo w Internecie”
10.30-11.00 Michał Olszewski (Agora SA), „Forum ze 100 mln wpisów - ocean chamstwa czy oaza wolnego słowa?”
11.00-11.30: Urszula Kandefer (Ideo), „SERM – czyli jak ludzie mogą zadbać o swój wizerunek w wyszukiwarkach”
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-12.20: Michał Banaszewski, Michał Kasperczyk (Opcom), „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o social media, ale bałeś się zapytać... czyli wykorzystanie social media w promocji marek i brandów”
12.20-12.50: Michał Białek (Wykop.pl), „Efekt wykopu, czyli selekcja treści w Internecie”
12.50-13.20: Paweł Loedl (Imago Public Relations), „PR a Twitter i Blip – nowy model relacji z mediami i bezpośredniej komunikacji z klientami”
13.20-14.20: przerwa obiadowa
14.20-14.50: Przemysław Włodarski, Leszek Wolany (Hyperhouse of Media), „Synergia mediów, czyli jak efektywnie wykorzystać Search Engine Marketing. Aktualne trendy”
14.50-15.20: Julia Krysztofiak-Szopa (AdTaily), Michał Olszewski (Gazeta.pl), „Serwisie! Podziel się wynagrodzeniem z ludźmi, którzy Cię tworzą”
15.20-15.50: Paweł Sala (Freshmail), „E-mail marketing - najważniejsze trendy i sposoby wykorzystania”
15.50-16.10: przerwa kawowa
16.10-16.40: Jacek Opaluch (K2 internet S.A.), „Sieć designu, design sieci. Użytkownik kontra projektant”
16.40-17.10: Eryk Orłowski (Offline), „Projektowanie perswazyjne, czyli sztuka wpływu na decyzje”
17.10-17.40: Dominik Wartecki (DotPR), „Wizerunek w sieci, czyli druga twarz Twojej marki...”

Piątek, 25 września 2009

SESJA PIERWSZA:

10.00-10.30: Sebastian Łuczak (Eskadra Publica), „Koniec PRu jaki znacie”
10.30-11.00: Dariusz Tworzydło (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), „PR w sieci, czyli o szansach i zagrożeniach nowoczesnego wizerunku”
11.00-11.30: Jarosław Rzepecki (Hypermedia), „Społeczność efektywnym nośnikiem przekazu marketingowego na podstawie badania NEF z USA i Polski”
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-12.20: Przemysław Pawlak (Adv.pl), „Video&Motion na usługach Designers Social Responsibility”
12.20-12.50: Paweł Woszkowski (Netizens), „Augmented Reality - możliwości i ograniczenia. Jak skutecznie wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość w działaniach e-marketingowych”
12.50-13.20: Sławomir Rajch (Allegro), „Jak skutecznie stracić Klienta? Słowa w Sieci języka”
13.20-13.50: Magdalena Pinczyńska (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), „Kod kolorów”
13.50-15.00: obiad

SESJA DRUGA:

10.00-10.30: Albert Hupa (Uniwersytet Warszawski), „Struktura artykulacji interesów politycznych na polskich stronach www. Zastosowanie analizy sieci społecznych i automatycznej analizy treści w badaniach Internetu”
10.30-11.00: Magdalena Jóźwik (UMK w Toruniu), „Wykorzystanie Internetu przez organizacje pożytku publicznego”
11.00-11.30: Anita Kijanka (Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego), „Internet jako niezbędne narzędzie w promocji miast i regionów”
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-12.20: Agnieszka Chrząszcz (Centrum E-Learningu AGH), „Projektowanie 2.0, czyli najnowsze trendy w e- learningu”
12.20-12.50: Jacek Uroda (WSB w Dąbrowie Górniczej), „Kluczowe elementy funkcjonalnego i użytecznego serwisu internetowego uczelni wyższej”
12.50-13.20: Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka (UJ), Anita Lipińska (Wyższa Szkoła Europejska), „Wykorzystanie Internetu jako czynnika poprawy efektywności działań marketingowych w opinii polskich przedsiębiorców”
13.20–13.50: Iwona Leonowicz-Bukała (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), „E-migracja 2.0”
13.50-15.00: obiad

ostatnia zmiana: 2009-09-15
Komentarze
Polityka Prywatności