Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie uruchomiła bezpłatne "pogotowie" studenckie. W Biurze Informacji Studenckiej pracują studenci, którzy służą pomocą innym żakom.
Rzeczniczka uczelni Urszula Pasieczna zaznaczyła, że pracownicy udzielają szczegółowych informacji także w sprawach dotyczących działalności dziekanatu, procedur związanych ze zmianą kierunku studiów, skreślenia z listy studentów lub wyboru specjalności. Informują także np. o terminach konsultacji, sesji egzaminacyjnych i praktyk studenckich, a nawet o możliwości ubezpieczenia się na uczelni.
Pasieczna podkreśliła, że biuro
zajmuje się także organizują spotkań z ekspertami z różnych dziedzin, np. z
prawnikami i finansistami. Studenci maja wówczas możliwość dowiedzieć się np., jak otworzyć
własną działalność gospodarczą, czy jak napisać umowę o wynajem
mieszkania.
Biuro pomaga też studentom zza wschodniej granicy, np. w sprawach urzędowych. Udziela też informacji dotyczących ubezpieczenia zdrowotnego NFZ i zapisów do lekarzy specjalistów.
Jak zaznaczyła rzeczniczka, biuro cieszy
się też coraz większym zainteresowaniem rodziców żaków.
Studenci najczęściej pytają o sposoby płacenia za czesne, działalność stołówki studenckiej oraz możliwości kontrolowania wyników w nauce syna lub córki.
Źródło: PAP - Nauka w Polsce