Mimo, że muzycy znają się już od wczesnej młodości, zespół oficjalnie powstał pod koniec 2005 roku. Muzycy grali ze sobą od długiego czasu w różnych składach takich, jak: TRANSOBAPTICATO czy JIVA.
Mimo, że wszyscy pochodzą z różnych muzycznych rejonów, dla wszystkich bezsporną esencją muzyki jest GROOVE. Bazą wszystkich kompozycji jest FUNK.
Zespól działa aktualnie w 6-cio osobowym składzie, który tworzą:
Godz.: 20.00
Wstęp wolny
Adam Purzycki- bass, vocal
Paweł Pusz – sax
Andrzej Nawrocki - rhodes, syntezatory
Ernest Heksel – trąbka
Piotr Adamiak – gitara
Petros – perkusja
Ostatnio we wrocławskim KRIDUCHAT-STUDIO zespól nagrał singla "Savoy", którego usłyszeć już można na antenie wrocławskich rozgłośni radiowych oraz dwie piosenki "People" i "Womenizer", w których zaśpiewała Natalia Pluszcz-Lubrano (wokalistka zespołu Miloopa).
W przygotowaniu jest album Majahby, którego premiera planowana jest na wiosnę 2008 roku.
Vintegowe instrumentarium zespołu, jak Piano Rhodesa, czy syntezator Roland Jupiter, czy obecna na niemalże wszystkich funkowych nagraniach z lat 70-tych gitara basowa Fender Jazz Bas nadaje zespołowi oryginalnego, oldschoolowego brzmienia – niczym z soundtracków Ulic San Francisco, czy Brudnego Harrego...
Zespół ma na swoim koncie liczne występy, m.in. w ramach organizowanego we Wrocławiu, kultowego wśród miłośników kina festiwalu Era Nowe Horyzonty", czy Głogowskich Spotkań Jazzowych". Zespół przygotowuje się do występu w ramach debiutów tegorocznej edycji festiwalu w Opolu, gdzie zaprezentuje polskiej publiczności swój najnowszy singiel „Savoy".
O ile brzmieniowo Majahba nawiązuje głównie do funkowych lat 70-tych, o tyle w sferze tekstowej odnosi się często do Polskiej rzeczywistości lat 80-tych, której muzycy sami dorastali. Teksty są często opowiedzianymi historiami z tamtych lat.
„Savoy" barwnie opisuje atmosferę dancingów w hotelowych barach,
„0,75 zgłoś się" nawiązuje do postaci znanego pod pseudonimem 07 słynnego Borewicza -polskiego Bonda lat70/80 tych.
„Czarownicy"- poruszając się w bardziej metafizycznych i lekko psychodelicznych rejonach ostatecznie nawiązuje bardziej do dziecięcych piosenek z TIKTAKA, niż halucynogennych eskapad Pink Floydów, czy Doorsów.
Jazz Club Gramofon
Rzeszów 3-go Maja 13